In onze school
WAPENEN WE ONZE KETTEN MET EEN GEZONDE PORTIE CREATIVITEIT
In onze school worden kinderen voorbereid op de toekomst. Dit doen we door CREATIEF aan de slag te gaan in de breedste zin van het woord. We hebben oog voor de talenten van onze leerlingen, helpen die ontdekken en ten volle ontplooien.
Daarnaast stimuleren we hen om na te denken over complexe uitdagingen. Zo willen we onze leerlingen veerkrachtig maken en hun een kritische houding meegeven.
VERTROUWEN WE IN DE LEER-KRACHT VAN ELK KIND
De grootste uitvindingen zijn maar tot stand gekomen door veelvuldig experimenteren en fouten maken. Onze leerlingen worden daarom uitgedaagd in hun zelfstandigheid en krijgen eigenaarschap binnen hun eigen leerproces. We laten hen exploreren, experimenteren en zelf vormgeven zowel binnen als buiten de school. We laten hen de nodige fouten maken en staan naast hen om hun verder op weg te helpen.
De lat van elk kind hoog leggen, is dan ook de drijfveer van elke leerkracht op Klavertje Vier. Iedereen kan iets, niemand kan alles. Hoge verwachtingen stellen aan elk kind, bevestigt het geloof in het eigen kunnen en stimuleert het zelfvertrouwen.
MAKEN WE SAMEN SCHOOL
Alles wat we doen, doen we vanuit de idee dat elk kind/lerende het middelpunt van zijn eigen leerproces vormt. En samen kunnen we dit veel beter dan alleen. Zowel leerlingen als leerkrachten leren van en met elkaar. We maken samen school en creëren samen met ouders en de buurt een netwerk waarin kinderen zoveel mogelijk kansen krijgen.
BOUWEN WE AAN EIGENHEID
Omdat welbevinden de sleutel tot leren is, willen we de identiteit van onze leerlingen een plaats geven in ons onderwijs.
We zijn een buurtschool en willen ons onderwijs bekijken door de ogen van onze leerlingen. Bij elke keuze die we maken, trachten we zo goed mogelijk rekening te houden met de context van onze leerlingen.
We streven naar een optimale zelfontplooiing van elk van onze leerlingen. Via een krachtige, gevarieerde leeromgeving zowel binnen als buiten de school ontdekken ze geleidelijk aan wie ze zijn en wie ze willen, en kunnen, worden.
GEVEN WE ONZE KETTEN GOESTING IN LEREN
GOESTING hebben en krijgen. Optimistisch en gemotiveerd zijn, zijn van onschatbare waarde en daar streven wij op school naar. We gaan uit van een gezonde leerambitie bij al onze leerlingen en proberen hier verder op in te spelen.
We willen hun natuurlijke nieuwsgierigheid vergroten en aanwakkeren. Goesting in leren is een voorwaarde om tot leren te komen.
We willen onze leerlingen laten inzien dat leren positieve ervaringen met zich meedraagt. Hiermee willen we levenslang leren stimuleren.